Trwałość silnika 1.8 TSI 160 KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • LUKI
    RS
    • 2005
    • 5776

    sorry za OT

    Zamieszczone przez mirek_p11
    łańcuch został zastapiony paskiem i to jest jednoznaczne, że VAG nie poradził sobie z problemem występujacym w silnikach CAXA.
    zwłaszcza, że w obecnie sprzedawanych Rapidach CAXA występuje dalej...
    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

    Komentarz

    • Jacek Nowak
      Rider
      • 2005
      • 390

      Dzwoniłem dziś do Skody. Pytałem o silniki 1.4 tsi 125 i 180 koni. Gość powiedział że z tymi silnikami jest już wszystko oki- kiedyś były problemy dziś już nie ma. Pytałem który lepiej wybrać pod względem awaryjności powiedział że te silniki są takie same konstrukcyjnie a różnią się pojemnością i mocą. :?

      [ Dodano: Czw 07 Sie, 14 12:50 ]
      Przepraszam chodziło mi 0 160 koni do Superb II
      Skoda Octavia 19-TDI Elegance 136/304NM

      Komentarz

      • klarus
        RS
        ModeratoRS
        • 2013
        • 5403
        • Octavia III combi (5E5)
        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

        Zamieszczone przez Jacek Nowak
        Dzwoniłem dziś do Skody. Pytałem o silniki 1.4 tsi 125 i 180 koni. Gość powiedział że z tymi silnikami jest już wszystko oki- kiedyś były problemy dziś już nie ma.
        To i tak ładnie powiedział W moim ASO w Gdańsku, powiedzieli mi że z silnikami 1,8 tsi nigdy nie było żadnych problemów, jeśli już to jakieś jednostkowe, ale oni o niczym nie słyszeli... :diabelski_usmiech

        Komentarz

        • Jacek Nowak
          Rider
          • 2005
          • 390

          Mam tylko nadzieję że aktualnie z tymi silnikami jest lepiej. Będę się decydował na 1.8 TSI- 160 kucy
          Skoda Octavia 19-TDI Elegance 136/304NM

          Komentarz

          • mrfazi
            • 2010
            • 3103
            • Superb III (3V3)
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            Zamieszczone przez Jacek Nowak
            Gość powiedział że z tymi silnikami jest już wszystko oki
            Zamieszczone przez klarus
            ASO w Gdańsku, powiedzieli mi że z silnikami 1,8 tsi nigdy nie było żadnych problemów
            Hehe ale bajkopisarze, ale czego tu się spodziewać po ASO :evil:

            Komentarz

            • gemi
              Classic
              • 2014
              • 28

              Zakupiłem w końcu autko. Diabeł mnie podkusił i mimo bardzo wielu rozsądnych głosów wybrałem ten silniczek . Na razie jeżdżę i banan z twarzy mi nie schodzi.

              Nie mniej mam trochę obaw.

              1) Silnik chodzi trochę jak diesel. Może nie klekocze strasznie ale jednak.
              2) Przy zimnym starcie jest wyraźne falowanie obrotów. Mam na myśli to, że wchodzi na wyższe obroty na chwilę żeby później zejść poniżej 1000. da się też wyczuć wibracje przenoszone do środka. Nie jest to na pewno równomierna praca.
              3) Przy zmianie biegów mam dziwne doły. Może to jest charakterystyka tego silnika, ale z początku zamula trochę, później wyrywa i znowu jest chwila "zadumy". Mam wrażenie, że nie jest to normalne, ale nie mam te porównania więc mogę opisać tylko swoje odczucia.

              Pojechałem do ASO spytać się o wymianę rozrządu I dostałem taką wycenę (ceny netto):
              łańcuch nastawnika rozrządu - 240
              koło łańcuchowe - 217
              napinacz łańcucha - 165
              szyna ślizgowa x 4 - 50, 31, 28, 28

              W sumie z VAT wyszło 937zł
              Robocizna 650zł

              Nie jak się to ma do wycen jakie padały tutaj w temacie. Ilość szyn się nei zgadza. Nie ma obudowy. Łańcuch jest jeden itp.

              Nie wiem jak rozmawiać z Serwisem, dlatego proszę o pomoc i informację co tak naprawdę powinno się wymienić. Czy to co oni zaproponowali ma sens?

              Moje pytanie w ASO brzmiało ile kosztuje wymiana rozrządu (z naciskiem na łańcuch i napinacz).

              Komentarz

              • mirek_p11
                RS
                • 2010
                • 6630
                • Volkswagen
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                Zamieszczone przez gemi
                1) Silnik chodzi trochę jak diesel. Może nie klekocze strasznie ale jednak.
                norma

                Zamieszczone przez gemi
                2) Przy zimnym starcie jest wyraźne falowanie obrotów. Mam na myśli to, że wchodzi na wyższe obroty na chwilę żeby później zejść poniżej 1000. da się też wyczuć wibracje przenoszone do środka. Nie jest to na pewno równomierna praca.
                norma

                Zamieszczone przez gemi
                3) Przy zmianie biegów mam dziwne doły. Może to jest charakterystyka tego silnika, ale z początku zamula trochę, później wyrywa i znowu jest chwila "zadumy". Mam wrażenie, że nie jest to normalne, ale nie mam te porównania więc mogę opisać tylko swoje odczucia.
                podjedź na hamownie to zobaczysz czy wszystko jest ok, bo może być coś z turbiną

                Zamieszczone przez gemi
                Nie wiem jak rozmawiać z Serwisem, dlatego proszę o pomoc i informację co tak naprawdę powinno się wymienić. Czy to co oni zaproponowali ma sens
                Nie jedź do ASO na wymianę tylko kup u nich ORI części. Jak masz silnik CDAA to masz wykaz wszystkich części potrzebnych do wymiany kompletnego rozrządu

                Części potrzebne do wymiany rozrządu:

                Łańcuch rozrządu 06H109158M 277,03
                Prowadnica łańcucha rozrządu 06H109469T 34,91
                Napinacz łańcucha 06K109467K 199,51
                Śruba M6x35 N10554005 5,40
                Prowadnica łańcucha 06H109509Q 60,77
                Prowadnica łańcucha 06H109469AP 38,40
                Uszczelniacz wału korbowego 06H103085G 48,82
                Silikon do uszcz. silnika D174003A2 117,99
                Śruba Torx M6x16 N91096702 0,64
                Śruba koła pas. wału M16x1,5x75 WHT001760 17,34
                Uszczelka pokrywy rozrządu 06H103483D 52,57
                Podkładka M6,2x30x4 WHT003336 5,40
                Śruba M6x50 N10470703 2,92
                Zawór sterujący na wałek rozrządu 06H109257C 179,99
                Zaślepka sterownika 06H115418D 13,33
                Śruba łoża siln. N10701501 11,06
                Śruba łoża siln. N10552402 11,96
                Śruba M10x55 gwint 32 N90596906 20,26
                Śruba pod. siln. N91029602 19,62

                RAZEM : 1117,92

                Seat Leon ST FR by mirek_p11

                Fotki
                Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                Fotki

                Komentarz

                • gemi
                  Classic
                  • 2014
                  • 28

                  Trochę się uspokoiłem, ale jeśli to wszystko norma, to czy jest sens wymieniać rozrząd?

                  I dlaczego mam nie wymieniać w ASO? Poza tym że będę musiał dopłacić jakieś 200/300zł za robociznę to same plusy:
                  1) Zawsze to ASO (nie mam pewnego mechanika specjalizującego się w VAG'u)
                  2) Jakaś tam gwarancja jest
                  3) W historii samochodu mam wymianę rozrządu udokumentowaną w ASO (raczej + przy sprzedaży auta)
                  4) Mam rzut beretem do ASO w Dąbrowie Górniczej

                  Ps. Bylem wczoraj jeszcze raz w ASO, żeby potwierdzić ceny ze spisy wyżej. Koleś w serwisie rzucił mi ceną (za robociznę) 500zł. O dziwo była to cena z wymianą pompy wody i większą ilością gratów niż wcześniej dopytywałem.

                  Jak nie znajdę sensownego mechanika, to chyba skuszę się na ASO. Pozostaje tylko sprawdzić na hamowni ew. organoleptycznie wspólnie z innym posiadaczem takiego autka, że to jest konieczne/wielce zalecane.

                  Komentarz

                  • setunia
                    Drive
                    • 2011
                    • 51

                    W Dąbrowie naprzeciw UM jest biurowiec, a za nim warsztat specjalizujący się w VAG. Nie korzystałem jeszcze z ich usług, ale przy okazji innej sprawy pomogli mi. Poza tym spytaj u Krzysia na Tworzniu (na światłach przed HK w prawo 50m)
                    Było:
                    126p 1980
                    Polonez Caro 1,5GLE 1991
                    Fiat Uno 1,4 1995
                    Polonez 1989 1,4Rover (SWAP)
                    Fiat Palio Weekend 1,2 HL 1999
                    Toyota Camry 3,0GX V6 1992
                    Renault Scenic 1,9 dTi 2000
                    Ford Fiesta 1,3 1998 (Pysi ;-)

                    Jest:
                    Skoda Octavia 1,2TSI Mint 2011
                    Mondeo 1,8Ghia 1998 (młodego)

                    Komentarz

                    • gemi
                      Classic
                      • 2014
                      • 28

                      Warsztat koło UM sprawdzę, ale jeśli polecasz Tworzeń to trochę jestem zdziwiony. Sam tam byłem raz i więcej nie zawitam. Z uwagi na to, że pracuję na hucie to znam kilka osób co tam się "naprawiali" i w zasadzie każdy może powiedzieć coś negatywnego.

                      Komentarz

                      • Britos
                        Ambiente
                        • 2014
                        • 185
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                        Witam. Posiadam O2 z tym silnikiem z 2010 roku. Stan licznika na tą chwile to 90tys. Póki co bezproblemowo. Na gwarancji wymieniony jedynie rozrząd. Auto świetnie jezdzi i przyspiesza.
                        Była O2 1.6 MPI
                        JEST: O2 FL 1.8 TSI : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461736#1461736 :drive:

                        Komentarz

                        • abrymarz
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 200
                          • Octavia III (5E3)
                          • DKTB 2.0 TSI RS 245 KM

                          Zamieszczone przez mirek_p11
                          Części potrzebne do wymiany rozrządu:
                          Wielkie dzięki mirek_p11 za spis części. U mnie jak na razie jest wszystko OK. Bo, jakże by inaczej, skoro O2FL z III 2010 a przebieg lekko ponad 30 tys. Ale tak to bywa, jak jeździ się dwoma samochodami.
                          Nie ukrywam, że uważnie przysłuchuję się pracy silnika i czytam informacje na forum. Bo jak coś się wydarzy to, chciałbym być przygotowany. Przede mną tylko znalezienie dobrego warsztatu w wawie (lub niedaleko). Ale to zmartwienie na przyszłość.
                          A tak btw to, która to wersja napinacza, bo słyszałem, że pierwsza i druga nie były "najlepsze"?

                          Komentarz

                          • krzys301
                            Ambiente
                            • 2007
                            • 244
                            • Octavia I (1U2)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                            1.8 TSI CDAA
                            Po 150 tyś km zaczęła cieknąć pompa wody, (1050 zł pompa, 40 zł pasek, i parę groszy oringi, robocizna 250 zł, poza aso )

                            Komentarz

                            • Grzegorz56
                              Rider
                              • 2010
                              • 266
                              • Octavia II (1Z3)
                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                              krzys301, co tak drogo :diabelski_usmiech

                              Komentarz

                              • klarus
                                RS
                                ModeratoRS
                                • 2013
                                • 5403
                                • Octavia III combi (5E5)
                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                Zamieszczone przez Grzegorz56
                                krzys301, co tak drogo :diabelski_usmiech
                                Miałem to samo co krzys301 przy przebiegu 100 tys. km. Robota poza ASO. Chłopaki znaleźli zamiennik pompy wody za ok. 200 zł, zamontowali i ...nadal ciekło. Usterka, okazało się, nie w samej pompie, tylko w zespole pompy wody, w skład którego wchodzi sama pompa. I tu zamienników brak. Cały element trzeba było kupić w ASO i zamontować poza aso Koszt operacji taki jak u kolegi krzys301.

                                Komentarz

                                • Grzegorz56
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 266
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                  u mnie awaria nastąpiła przy 50 tys. km wymieniony został tylko środek bez wyciągania całej pompy. Teraz mam 108 tys. km i nic jak do tej pory nie cieknie - ponad 2 lata (odpukać w nie malowane). Wykonawcą był dawny pomocnik DGW. Koszt około 700 zł.

                                  Komentarz

                                  • Chris11
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 1587

                                    U mnie pompa ciekła najprawdopodobniej od... momentu zakupu.
                                    Wymieniona w ASO na gwarancji przy przebiegu ok. 28tys km. W ASO twierdzili, że tylko oring puścił, ale wymienili całą.

                                    Auto sprzedałem przy przebiegu 33tys. km i do tego czasu nie zauważyłem ubytku płynu, a wcześniej od poziomu maks do min ubywało w przeciągu 9tys. km.

                                    Komentarz

                                    • Mihau
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 7460
                                      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                      Zamieszczone przez abrymarz
                                      Przede mną tylko znalezienie dobrego warsztatu w wawie (lub niedaleko)
                                      Pisz do DGW.
                                      O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                      Komentarz

                                      • krzys301
                                        Ambiente
                                        • 2007
                                        • 244
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                        1050 pompa oryginał( ale podobno z obudowa ), zamiennik z 350 zl

                                        Komentarz

                                        • Northeusz
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 1677
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                          Zamieszczone przez Chris11
                                          Auto sprzedałem
                                          Chris11, lekko OT - po tamtym TSI kupiłeś drugie 1.8TSI (co masz w statusie obecnie)?
                                          Pozdrawiam
                                          Northeusz

                                          Komentarz

                                          • klarus
                                            RS
                                            ModeratoRS
                                            • 2013
                                            • 5403
                                            • Octavia III combi (5E5)
                                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                            Zamieszczone przez krzys301
                                            1050 pompa oryginał( ale podobno z obudowa ), zamiennik z 350 zl
                                            Jak mi padła pompa, to zamienniki były tylko na samą pompę. Na obudowę pompy zamienników nie było. Stąd przy usterce w obudowie musiałem kupić oryginał (pompa z obudową). Koszt j/w.

                                            Komentarz

                                            • Chris11
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 1587

                                              Zamieszczone przez Northeusz
                                              Zamieszczone przez Chris11
                                              Auto sprzedałem
                                              Chris11, lekko OT - po tamtym TSI kupiłeś drugie 1.8TSI (co masz w statusie obecnie)?
                                              Nie, po minionym 1.8TSI odbieram teraz OIII, ale 1.4TSI.
                                              Nie zmieniłem jeszcze opisu.

                                              Komentarz

                                              • abrymarz
                                                Ambiente
                                                • 2010
                                                • 200
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • DKTB 2.0 TSI RS 245 KM

                                                Zamieszczone przez Mihau
                                                Pisz do DGW.
                                                Byłem, wymieniłem tylne tarcze (btw pełen profesjonalizm ), uprzedził, że zajmuje się tylko "płytą podłogową" VAG. Odniosłem wrażenie, że "wyałtował" się z innych napraw lub nie miał "ochoty na mnie"
                                                Cóż, "taki mamy klimat" :lol: (że zacytuję klasyków).
                                                Na razie nic mnie nie ciśnie - mam czas.

                                                Komentarz

                                                • ale_jak_to
                                                  Ambiente
                                                  • 2011
                                                  • 199

                                                  U mnie pompa wody poza aso robiona, kupiona oryginalna, z robocizna koszt 1200 pln.
                                                  BTW ciekla komus turbina? Mam w okolicach dolotu powietrza po stronie pasazera od zewnetrznej czesci pojazdu upaćkane taki tunel na samej górze jakby tlustym czyms wydedukowalem, ze to olej, ktorego ostatnio po przejechaniu jakis 5-6k dolalem chyba z 700ml juz nie pamietam. Sprawdzam teraz co sie bedzie dzialo i ile to potrwa.
                                                  Ktos cos?

                                                  Komentarz

                                                  • kosik86
                                                    Classic
                                                    • 2014
                                                    • 4

                                                    Hej,

                                                    Planuje kupić Octavię z silnikiem benzynowym 1.8 160KM. Planowałem rocznik 2010 ale po analizie google'a / forum doszły do mnie niepokojące informację na temat awaryjności tegoż silnika. Orientujecie się czy Octavia z rocznika 2011 ma wyeliminowany ten problem i eksploatacja tegoż silniczka nie będzie tak problemowa? Nie chciałbym po roku/trzech wymieniać silnika.

                                                    Pozdrawiam i witam na forum

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...